קרדיות האבק הם יצורים זעירים בעלי שמונה רגליים שנמצאים בדרך כלל באבק ביתי. הם נמצאים כמעט בכל בית ומשגשגים בסביבות חמות ולחות, כמו מזרונים. הם ניזונים מפתיתי עור שאנו משירים באופן טבעי ויכולים לגרום לתגובות אלרגיות אצל אנשים מסוימים.

קרדיות האבק הן מקור משמעותי לאלרגנים בבית ועלולות לגרום לתסמינים כמו התעטשות, נזלת ועיניים מגרדות. הן יכולים גם להחמיר את תסמיני האסתמה אצל אלו הסובלים מהמצב. עבור אנשים הרגישים לקרדית האבק, שינה על מזרון שורץ ביצורים אלה יכולה להיות סיוט אמיתי.

אחת הסיבות העיקריות מדוע קרדית האבק משגשגת במזרונים היא בשל הסביבה החמה והלחה שהן מספקות. מזרונים משמשים ככר גידול מושלם לקרדית האבק מכיוון שלעתים קרובות הם ממוקמים באזורים חמים ולחים בבית, כמו חדרי שינה. בנוסף, מזרנים עשויים לרוב מחומרים כמו קצף וכותנה, המספקים סביבה אידיאלית לקרדית האבק לחיות ולהתרבות.

לצערנו, קרדיות האבק יכולות לשרוד פרקי זמן ארוכים ללא מזון ומים, מה שאומר שברגע שחדרו למזרן, עלול להיות קשה מאוד להיפטר מהן. בנוסף, קרדית האבק יכולה להתרבות במהירות, כך שזיהום קטן יכול להפוך במהירות לבעיה גדולה.

כדי להילחם בקרדית האבק במזרן, חיוני לתרגל הרגלי היגיינה טובים. הכוללים שאיבת אבק וניקוי אבק באופן קבוע בבית, כולל המזרון. בנוסף, מומלץ להשתמש בכיסוי מזרן עמיד בפני אלרגנים, שיכול לעזור למנוע מקרדית האבק לחדור למזרון. כיסויים אלו עשויים מחומרים ארוגים היטב אשר קרדית האבק אינה יכולה לחדור אליהם, וניתן להסירם ולשטוף אותם בקלות.

דרך נוספת להפחית את מספר קרדית האבק במזרן שלך היא לשטוף באופן קבוע את המצעים שלך, כולל ציפיות הכרית, הסדינים והשמיכה. השתמשו במים חמים (לפחות 60 מעלות) כדי להרוג את קרדית האבק, וייבשו הכל בחום הגבוה ביותר.

כמו כן, מומלץ לאוורר את המזרן מדי כמה חודשים. ניתן לעשות זאת על ידי הסרת הסדינים והשארת המזרן ללא כיסוי למשך מספר שעות באזור מאוורר היטב, כמו במרפסת. דבר זה יכול לעזור להסיר כל לחות שהצטברה במזרון ואף להפחית את מספר קרדית האבק שנמצאות במזרן עליו.

בנוסף לאמצעי מניעה אלה, ישנם גם מספר פתרונות כימיים זמינים כדי לסייע בחיסול קרדית האבק במזרן, הכוללים תרסיסים ואבקות מיוחדות שניתן למרוח על המזרון כדי להרוג את קרדית האבק. עם זאת, חשוב להשתמש במוצרים אלה בזהירות, מכיוון שהם עלולים להזיק לבני אדם וחיות מחמד אם לא משתמשים בהם בצורה נכונה.

במקרים חמורים, ייתכן שיהיה עליך להחליף את המזרן. סביר להניח שבמזרון חדש לא יהיו קרדית אבק והוא יספק התחלה חדשה לשנת לילה בריאה.